zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Диетата: нискомаслена или нискокалорична?



Диетата: нискомаслена или нискокалорична?

Нискомаслените диети не изискват ограничения в броя калории за деня.

Коя е по-ефективна, щом целта е да се свалят килограми.

здраве.bg

... Организмът превключва на авариен режим, т.е. преценява, че няма да му достига храна и е време да се правят запаси. Затова разходът на енергия намалява и се забавя обмяната на веществата. При спиране на диетата, метаболизмът остава забавен и всяка калория в повече се натрупва в мастния резерв.

4. При спазването на нискокалорични диети са намаляват еднакво обемът на мазнините и мускулната маса. След спирането на диетата, човек започва да яде “с пълна сила”, но нарастват само мазнините.

5. Недостигът на витамини и минерали е напълно закономерен резултат от нискокалоричното меню. Продължителното ограничаване може да доведе до здравословни проблеми и трайни нарушения в обмяната на веществата.

Диета с минимално количество мазнини
Този тип диети са изградени на едно на пръв поглед просто правило - можеш да ядеш колкото си искаш сладки, тестени, обезмаслени млечни продукти, риба и зърнени растения, но при едно условие: мазните трябва да бъдат не повече от 20% от всекидневната калоричност. За половин година с такава диета се отслабва средно с около 5-7 кг.

Плюсове:

1. Диетата се спазва лесно. Достатъчно е да контролирате всички мазни продукти: масло, свинско месо, колбаси, шоколад, ядки и т.н. Не е необходимо напълно да се отказвате от тях – употребявайте ги в ограничено количество през втората половина от деня.

2. Не усещате глад, тъй като всъщност не гладувате - приемате достатъчно белтъчини и въглехидрати, които ви засищат.


3. Диетата е подходяща за деца, бременни жени и кърмачки. За първите са особено вредни ограниченията в храненето. А вторите като правило имат проблеми с комфортното отслабване.

4. Понижава се нивото на “лошия” (LDL) холестерол и се нормализира кръвното.

5. Създават се здравословни навици. Пресмятайки мазнините, си изграждаме принципи за правилно хранене.

Минуси:

1. Теглото намалява по-бавно в сравнение с нискокалоричната диета (но затова пък не се връща толкова бързо след прекратяването на диетата!).

2. Диетите...

 
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
8 начина мозъкът да работи по-добре
От изборът на подходящо време за натоварване до... Моцарт и Леонардо
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.