zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Мазнините: между лошите и добрите



Мазнините: между лошите и добрите

Зехтинът е най-разпространения пример за продукт си високо съдържание на добри мазнини.

здраве.bg

... факта за трансмазнините

Подобно на наситените, трансмазнините увеличават риска от атеросклеротични плаки. Дори и по-лошо – изследвания ги свързват с възникването на определени видове тумори, включително рака на гърдата и дебелото черво.

Повечето трансмазнини, които консумираме, са краен продукт на хидрогениране - процес на добавяне на водород, който придава по-добри вкусови качества на олиото, като някои от неговите ненаситени мазнини се превръщат в наситени.

Основни източници на трансмазнини са маргаринът, фаст фууд, бисквитите, чипса, пуканките.

3 лесни начина да ограничим лошите мазнини

1. При възможност избягвайте готовите храни и приготвяйте храната си у дома.

2. Консумирайте крехки меса, нискомаслени млечни продукти, пълнозърнести храни, бобови растения, зеленчуци и плодове.

3. Използвайте за овкусяване само здравословни продукти като зехтин и олио.(а)

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.