zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

13 стъпки към здравото сърце



13 стъпки към здравото сърце

Дори в храната са нужни не лишения, а постоянство.

здраве.bg

Всъщност съвсем не е толкова сложно. Обръщайте повече внимание на това какво ядете и ще намалите значително риска от поява на сърдечно–съдови заболявания, твърдят специалисти в американското списание Prevention.

Правилният избор на храна снижава най-важните рискови фактори на сърдечните заболявания: висок холестерол, хипертония, наднормено тегло.

Добрата новина по отношение на заболяванията сърцето и кръвоносните съдове е, че повечето от тях могат да бъдат избегнати. Наследствеността наистина играе роля при тях, но определящ е начинът на живот, който човек води. Разбира се, не можем да повлияем на първото, но второто е изцяло под наш контрол.

Най-важното е да разбираме, че грижейки се за сърцето си, избираме да живеем и по-дълго и по-здравословно, което засяга както нас самите, така и нашите близки и приятели.

А изборът за това не е толкова сложен – това, което трябва да направимсъвсем не е чуждо на човешката природа, т.е. не е нужно да се лишаваме от нищо, от което организмът ни има наистина нужда.

1. Яжте повече плодове и зеленчуци.
Приемайте го поне 4-5 пъти дневно, в малки порции, на сравнително равни интервали от време.

2. Предпочитайте пълнозърнестите храни и тези, които съдържат комплексни въглехидрати.
Те ще ви засищат относително бързо без да сте поели твърде много калории. За бобовите храни е характерно, че съдържат много комплексни въглехидрати.

3. Всеки ден яжте нискокалорична и нискомаслена храна.
Поне 2-3 пъти в деня в храната ви трябва да присъстват именно такива продукти.

4. Подбирайте храни, богати на протеини.
Не се ограничавайте с еднаква храна, съдържаща протеини. Балансирайте този тип продукти, като редувате риба, пилешко и друго постно месо. Богати на протеини са и някои от зеленчуците – например картофите.

5. Ограничете храните, богати на наситени мазнини и трансмазнини.
Те водят до покачване на холестерола с...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
55+    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.