zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

13 стъпки към здравото сърце



13 стъпки към здравото сърце

Дори в храната са нужни не лишения, а постоянство.

здраве.bg

... всички негативни последици от това. Затова избягвайте пълномасленото мляко и неговите производни, мазното месо, тропичните и хидрогенизираните растителни мазнини, десертите, разлините сладки храни. Ако обичате да подправяте храната с мазнина, използвайте зехтин или олио от рапица.

6. Яжте много фибри.
Такива има много в триците, орехите, бобовите растения, плодовете и зеленчуците.

7. Следете теглото си.
Не е задължително то да е перфектно. Всеки човек знае как се усеща най-добре в определени граници на килограмите. Просто се опитвайте да не излизате от тях. Затлъстяването е един от основните фактори при сърдечно-съдовите заболявания.

8. Хранете се редовно.
Ако пропускате често някое хранене, всъщност увеличавате вероятността следващият път да преядете. Освен това, като се храните по-често, нивото на кръвната ви захар ще бъде относително стабилно и няма да има пикове, с които тялото се справя по-трудно. По този начин поддържате по-добро ниво на метаболизма и регулирате нивото на холестерола в кръвта.

9. Намалете солта.
В никакъв случай не бива приетото количество сол за деня да надвишава 2400 мг. По-слабо осолените ястия дават възможност кръвното да остане по-ниско.

10. Движете се.
Колкото повече, толкова по-добре. Физическите натоварвания спомагат кръвта да се движи по-добре, намаляват показателите на кръвното и покачват нивото на “добрия” холестерол.

11. Не се обезводнявайте.
Правилото – поне 1 ½ литра вода на ден е добре известно на всеки. Водата е течността, която най-добре се усвоява от организма. Напитките, съдържащи кофеин, обезводняват – добре е да не го забравяте и ако сте привърженици на кафето и черния чай, поне увеличете още малко количеството на изпитата вода.

12. Спрете алкохола и цигарите.

13. Радвайте се на живота и се стремете...

 
 
етикети:
Още по темите:
55+    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.