zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Диета срещу… лошото настроение



Диета срещу… лошото настроение

Правилният подбор на храни е добър начин за преодоляване на леките депресивни състояния.

здраве.bg

... в неговото ниво (и бързо повишаване и намаляването му) водят до появата на тревожност, възбуда, пристъпи на гняв и агресия, нарушения в съня. При постоянно ниски нива на серотонин се наблюдава апатия, влошаване на паметта, изгубване на интерес към живота и хронично безсъние. Недостигът на серотонин се съпровожда и от болки в мускулите, мигрена и проблеми с червата.

Статистиката показва и още една тенденция: през последните 10 години депресията силно се е подмладила. Днес от нея все по-често страдат хора, едва навършили 25 години. По своята разпространеност депресията е на трето място след хипертонията и грипа и заема първо място по броя на непредвидените смъртни случаи.

Как да си възвърнем доброто настроение?
Научните изследвания показват, че приемът на средства, съдържащи изкуствен серотонин, не носи желаната полза – тялото трябва само да произведе този хормон. За тази цел мозъкът се нуждае от хормони като инсулин и естроген, триптофан, витамини В и Е, калций, магнезий, фолиева киселина, селен и други вещества.

Серотонинът е наречен още и “хормонът на любовта”. За разлика от хормона допамин, отговорен за кратковременната страст, серотонинът продължава да се произвежда в кръвта на двама души, обичащи се дълго време. Именно той дава на партньорите, които живеят заедно, чувството за удовлетвореност (то не е толкова силно, но затова пък е постоянно).
Затова и в разговорния език, диетата, насочена към повишено производство на серотонин, често се нарича “диета за дълга любов”.

Ултравиолетовите лъчи също способстват за повишаването на нивото на серотонин. Ако страдате от пролетна депресия, опитайте се да замените едно от своите хранения с по-продължителен престой на открито под слънчевите лъчи.

Нивото на този хормон е пряко свързано и с фазите на менструалния цикъл. Особено остро се усеща неговият недостиг в периода след неговото прекъсване.

В диетата, която има за цел увеличаване на серотонина втялото, трябва да присъстват всички типове...

 
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    заболявания    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Какво предизвиква депресиите
В повечето случаи причината е комплексна. И все пак...
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.