zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

20 съвета за възстановяване на силите и повече енергия



20 съвета за възстановяване на силите и повече енергия

Храни с високо съдържание на белтъчини трябва да присъстват във всяко хранене.

здраве.bg

Човешкият организъм е достатъчно сложен механизъм, който реагира на всичко - колко спим, работим, ядем и т.н. Ако почувствате, че силите не ви достигат и се нуждаете от повече енергия, обърнете внимание на нашите съвети – въпреки че всеки организъм е различен, със сигурност някоя от препоръките ще ви свърши добра работа:

1. Спрете сладките напитки: газирани, сокове, компот, чай/кафе със захар. Употребявайте чиста питейна или минерална вода. Сладките напитки способстват за развитието на кисела среда в организма и с това провокират растежа на гъбичките, бактериите и вирусите.

2. Ограничете употребата на захар. Причината е същата. Освен това клетките "предпочитат" простите въглехидрати, които се съдържат в плодовете и зеленчуците, а не сложните, които са характерни за храните, в които има захар.

3. Когато се вълнувате или сте под стрес, опитайте се да се концентрирате върху дишането си. Направете 10 дълбоки вдишвания и издишвания. Вдишвайте през носа, а издишвайте през устата. Нормализирайки дишането си, ще запазите и подпомогнете своята имунна си система, тъй като тя реагира на всяка промяна в дишането.

4. Занимавайте се със спорт поне 30 минути всеки ден. Това може да бъде дори и обикновена разходка, но ще помогне на тялото да влезе в кондиция, да изгори повече калории и да подобри обмяната на веществата, като изхвърли ненужното, а усвои по-добре полезното.

5. Пийте зелен чай вместо кафе. Приемайте комплекси, които съдържат витамини и минерали, особено през студените месеци, когато по правило повечето хора ядат по-малко плодове и зеленчуци, т.е. храната им е по-нездравословна и недостатъчно питателна.

6. Наспивайте се добре. Спете не по-малко от 6 и не повече от 7-8 часа в денонощието. (Какво да ядем преди сън)

7. Избягвайте мазнините, които повишават нивото на холестерол в кръвта. Те най-често се използват под различни форми в сладкарските...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    любопитно    
 

more news
rss
 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.