zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

През пролетта се изострят хроничните заболявания на стомаха и червата



През пролетта се изострят хроничните заболявания на стомаха и червата

Няколко препоръки на традиционната медицина.

здраве.bg

Пролетта е сезонът, през който наистина се изострят хроничните заболявания на стомашно-чревния тракт и хората, за които стомахът е слабо място, трябва да бъдат особено внимателни какво ядат и пият и какъв начин на живот водят.

Тези мерки са профилактични и са необходими, за да не се провокират тези заболявания
Ако сутрин усещате неприятен вкус в устата, оплаквате се от липса на апетит, къркорене в стомаха или ви се гади, на вашия стомах не му достигат киселини. Най-вероятната диагноза е гастрит от тип А (хроничен гастрит със секреторна нестабилност), за който имат вина гените, неправилният начин на живот и нездравословното хранене.

• При първоначалната поява на киселини е необходимо да се спазват елементарни правила, които ще предотвратят тяхното възобновяване. Не трябва да се пие черно кафе, силен чай, сокове от цитрусови плодове, газирани и алкохолни напитки.

• Откажете се от лютивата, пържената, мазната и солена храна, от шоколада и особено от лука.

• Не пушете, особено след ядене или на гладен стомах. Никотинът засилва образуването на стомашен сок и повишава неговата киселинност.

• Един час след хранене избягвайте натоварване на вътрешно коремното налягане (не вдигайте тежести, не бягайте).
Ако киселините все пак са се появили, изпийте чаша ледена вода, чаша минерална вода или просто слаб разтвор на сода (1 щипка сода на 1 чаша вода).

Язвата на стомаха и дванадесетопръстника са едни от най-разпространените заболявания, които са съпроводени с повишена или понижена киселинност. И в двата случая трябва да се спазва диета.

Понижена киселинност
Препоръчва се употребата на месо (без тлъстини), риба, птици - сварени или запечени, но без паниране, местни, рибни и зеленчукови супи, кисело млечни продукти, извара, рохки яйца, омлет, добре сварени каши и макаронени изделия.

Не се препоръчват пикантните, солените и пържените ястия, месните и рибни консерви, мекият хляб и пресните тестени изделия, алкохолът и цигарите.

Традиционната медицина...

 
добави в:
 
Още по темите:
превенция    aлтернативи    заболявания    
 

more news
rss
 
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.