zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

За отлична форма и след 40-те



За отлична форма и след 40-те

Основната цел е да се запази добро ниво на обмяната на веществата.

здраве.bg

Когато човешкият организъм премине 40-те години, той има нужда от някои промени в режима, за да продължи да се чувства в кондиция. Над всичко обаче излиза чувството за мярка във всичко, което правите.

Обикновено тялото е най-добрият показател за настъпилите в него промени. То само подсказва кое е подходящо и кое не.

Като начало, помислете за смяна на режима на физическо натоварване, но се консултирайте с лекар преди да започнете нова програма. Упражнявайте се повече, но с по-малки натоварвания.

При жените поради настъпване на менопаузата може да се увеличи в по-голяма степен загубата на мускулна и костна маса. За да се предотврати остеопорозата и намали рискът от счупвания е необходимо да се увеличи времето за аеробика и силови упражнения до половин час 3 пъти седмично.

Не забравяйте за разтяженията. Те могат да станат причина за различни травми и счупвания, които на тази възраст са по-сериозни и се нуждаят от повече време за лечение.

Много полезни са заниманията с йога.
Не се напрягайте по време на физическите упражнения. Вместо да напрягате мускулите и гърба, бягайки по асфалтовите алеи или в парка, по-добре си намерете по-безопасни занимания. Например, разхождайки се с бърза крачка не по-малко от 3 часа седмично, вие ще можете не само да изгаряте мазнините, но и да тренирате сърдечния мускул. Това се равнява на половин час седмични занимания по аеробика.

Хранете се по-често, но по малко. С възрастта на организма му е все по-трудно да преработва големите обеми калории и хранителни вещества, погълнати наведнъж. Стремете се да изяждате 1/2 порция от своя обяд, а другата половина запазете до момента, когато отново огладнеете.

Откажете се от изкуствените подсладители и добавките в сладките, сладоледа и газираните напитки. Те са вкусни, но не могат да се сравнят с ябълките, боровинките или броколите, които намаляват риска от възникването на ракови, сърдечно-съдови заболявания и захарен диабет.

Заменете храните...

 
добави в:
 
Още по темите:
любопитно    превенция    aлтернативи    
 

more news
rss
 
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Звуците на нощта...
...или защо бълнуваме, хъркаме и скърцаме със зъби, докато спим
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.