zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Хормоналните противозачатъчни често причиняват главоболие



10 юли 2006, здраве.bg

Пристъпите на мигрена и всякакъв вид главоболие при жените могат да се провокират от приемането на хормонални противозачатъчни средства, показват данните, представени на 48-та конференция на Американската Асоциация за главоболието (American Headache Society). За ефективното лечение на пристъпите на главоболие специалистите препоръчват съчетаването на хормоналните противозачатъчни медикаменти с т.нар. нестероидни противовъзпалителни средства и триптани.
Главоболието е често странично действие на хормоналните контрацептиви и се среща преди всичко във фазата на цикъла, когато бързо спада нивото на естрогените и активността на контрацептивите.
Според данните, жените, приемащи контрацептиви, употребяват 1,5 пъти по-голямо количество средства против главоболие от останалите жени.

 
добави в:
 
Още по темите:
превенция    лекарства    
 

more news
rss
 
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Какво предизвиква депресиите
В повечето случаи причината е комплексна. И все пак...
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.