zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Упражненията забавят и намаляват симптомите на климакса



Упражненията забавят и намаляват симптомите на климакса

здраве.bg

Научно изследване, публикувано в новия брой на специализираното издание Journal of Advanced Nursing показват, че редовните занимания с физически упражнения могат да смегчат симптомите на климакса и значително да подобрят качеството на живот на жените в периода на менопаузата.

До този извод учените са стигнали след изследване на жени от 55 до 72-годишна възраст, които имат целогодишна физическа активност, насочена към укрепване на сърдечно-съдовата система, развитие на гъвкавост и укрепване на мускулите.

Според данните от изследването честотата на климактеричните симптоми под влиянието на физкултурата намалява почти с 37%, докато нараства постоянно в групата, в която са били включени жени, незанимаваще се с физическа дейност.

Испанските изследователи, извършили проучването, смятат, че физическата активност трябва да стане задължителна част от програмата за борбата с климакса. Те твърдят, че упражненията трябва да се съчетават задължително с диета, богата на калций и витамин D (калциферол), защото тя предотвратява и намаляването здравината на костите.

В продължение на много години на жените в периода на менопауза медицината препоръчваше единствено да ядат храна, богата на калций, и да приемат допълнително препарати с калций или хранителни добавки.

Днес е доказано, че калцият се усвоява пълноценно само когато в организма има и достатъчно ниво на витамин D. Дори при нормални показатели на витамин D допълнителното назначаване на препарати или продукти, съдържащи калциферол, е полезно.

Според статистическите данни 1200 мг калций дневно в съчетание с 800 МЕ витамин D предотвратява поне 5% от счупванията при жени над 50-годишна възраст.

Най-високо е съдържанието на калциферол в месото и черния дроб, особено тези от някои морски риби като треска, сьомга и скумрия, докато калцият преобладава в храните от растителен произход – смокини, броколи, соя, повечето бобови култури.(а)

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
55+    превенция    изследвания    заболявания    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.