zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Витамините



Витамините

Нуждаем ли се от допълнително количество?.

декември 2005, здраве.bg

В един идеален свят всеки би си набавял необходимите за здравето хранителни съставки чрез ежедневния комплекс от храни. Нека бъдем реалисти - светът не е съвършен. Много от нас водят забързан начин на живот и нямат време да пазаруват или приготвят добре балансирана храна. Случва се да пропуснем някое хранене или да се задоволим с еднотипно меню. Замислете се колко често ядете 5 порции с плодове и зеленчуци на ден, както препоръчват диетолозите?

Изглежда, че се отдръпваме от традиционната кухня и често "изкарваме" деня само на сандвичи. Проблемът е, че те не винаги съдържат разнообразието от хранителни съставки, което можем да открием в "нормалните" ястия (с по-висок процент естествени мазнини, сол и захар).

Модерните селскостопански технологии, производството и съхраняването на храната често редуцират нивото на витамини и минерали в нея. Затова допълнителното приемане на хранителни добавки допринася за поддържането на здравословен хранителен режим. Много хора смятат, че не се нуждаят от употреба на витамини и минерали, но все повече се увеличават и онези, които ежедневно си набавят необходимото количество.

витамин/минерал - EC RDA*

Витамин А (вкл. бета каротин) - 800 мкг (200 мкг)
Витамин B-1 - 1.4 мг
Витамин В-2 - 1.6 мг
Витамин В-3 - 18 мг
Витамин В-5 - 6 мг
Витамин В-6 - 2 мг
Витамин В-12 - 1 мкг
Фолиева киселина - 200 мкг
Витамин С - 60 мг
Витамин D-3 - 5 мкг
Витамин Е - 10 мг
D-Биотин - 150 мкг
Калций - 800 мг
Магнезий - 300 мкг
Цинк - 15 мг
Пантотенова киселина - 6 мг
Фосфор - 820 мг
Желязо - 14 мг
Йод - 150 мкг
* препоръчителна дневна доза според европейския стандарт

 
добави в:
 
Още по темите:
55+    деца    превенция    хранене и диети    лекарства    заболявания    
 

more news
rss
 
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.