zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Нар: ползи за здравето



Нар: ползи за здравето

Считан за свещен в някои антични култури, нарът е плод, който може да ни донесе различни ползи.

30 септември 2013, здраве.bg

Нарът е плод, който често подминаваме в магазина. С размер като на голям портокал нарът съдържа множество семена, разположени в червена месеста част, от която се получава вкусен и много полезен за здравето сок.

В нашите географски ширини сезонът на наровете е от ранната есен до ранната зима, но може да се намери почти целогодишно в магазините.

Нар: калории, мазнини, въглехидрати и фибри

Среден по големина нар съдържа около 250 калории и само 3 г мазнини. Затова той е сред най-бедните на мазнини плодове. В същото време в един плод има приблизително 55 г въглехидрати, като почти 40 г от тях са под формата на захар (но естествена!) и 11 г фибри (или половината от препоръчителната дневна доза).

Нар: витамини и минерали

На практика без наситени мазнини и холестерол нарът е богат най-вече на витамини С и К.

Един среден плод нар съдържа ок. 30 мг витамин С – един от най-популярните антиоксиданти, който е много важен за редица процеси в организма, включително за добрия имунитет и възстановяване след заболявания.

В един нар се съдържат приблизително 50 мкг (микрограма!) витамин К (т.е. повече от 50% от препоръчителната дневна доза). Витамин К е жизнено необходим заради ролята му в съсирването на кръвта.

В наровете има още значителни количества фолиева киселина, витамин В1, по ок. 5 г протеини в един плод, малки количества калций и желязо.

Здравни полза от употребата на нар

Съдържанието на антиоксиданти в нара е по-високо от това в червеното вино и зеления чай. Затова той традиционно се използва като средство в медицината. В Китай от векове е известен като лек за удължаване на живота и засилване на плодовитостта. В Древния Египет е бил свещено растение – символ на вечния живот, ползван в медицината най-вече при стомашни разстройства.

Данни...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.