zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Разтоварващите дни: за и против



Разтоварващите дни: за и против

здраве.bg

... дали част от план за отслабване или заради някакво неразположени/заболяване, разтоварващите дни със сигурност представляват интерес. Те се понасят най-лесно в началото на лятото, когато изобилието от плодове и зеленчуци и пониженият апетит помагат да издържим лишението. Такива еднодневни монодиети са дори полезни – ако не са повече от един път седмично и ако няма противопоказания.

Но да разчитаме на тях като основно средство за отслабване не си струва. Разтоварващите дни могат да са спомагателна мярка, но не и основа на ограничителния режим. Най-добре да ги възприемаме като възможност, която да опитаме и да прилагаме, ако се окаже подходяща за нас.


5 варианта на меню за разтоварващ ден:
• 600 г обезмаслена сметана или 1,5 л обезмаслено кисело мляко – подпомага обмяната на веществата.
• 1,5 кг ябълки (или други плодове, но не банани) или 2 кг зеленчуци (сурови или леко запарени) – изобилието от фибри подпомага пречистването, а и ще приемем доста витамини и минерали.
• 1 кг обезмаслено кисело мляко + 0,5 кг ябълки – комбинира очистващия и стимулиращия ефект.

4 правила за успех на разтоварващите дни:
• Преди тях не преяждайте.
• На следващия ден не се нахвърляйте още от сутринта на висококалорични храни.
• Не се натоварвайте много физически.
• Стремете се да запазите положителната си настройка.

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
хранене и диети    
 

more news
rss
 
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.