zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Женшен: ползи за здравето



Женшен: ползи за здравето

Различните видове женшен са използвани от традиционната медицина от преди над 5000 г.

здраве.bg

... комбинира с гинко билоба.

Макар и по-малко на брой, са правени изследвания, които показват, че е възможно женшенът да се използва при рак, хронична умора, еректилна дисфункция, хепатит С, високо кръвно налягане, менопауза.

Чаят от женшен, заради свойството си да потиска апетита, се препоръчва в комбинация с диети за отслабване.

Колко женшен трябва да се приема

Няма официално установена препоръчителна дневна доза за женшена, но практиката показва, че, ако става дума за най-масово използвания вид екстракт (със стандартизирано съдържание на 4% гинсеноиди), оптималното количество е 100 до 200 мг в капсула, 1 или 2 пъти дневно.

Възможни нежелателни ефекти от употребата на женшен

Поради липсата на много мащабни изследвания при общите препоръки за употребата (или избягването на такава) на женшен се взема предвид и традиционната медицина.

• Като цяло докладваните странични ефекти са малко и са в рамките на умереното. Заради стимулиращото му действие се счита за нормално, че при някои хора употребата на женшен (особено по-продължително време или в голяма доза) може да предизвика безсъние, изнервеност, главоболие, замаяност, стомашни разстройства и др. При жени, приемали женшен продължително време, макар и рядко се наблюдават промени в месечния цикъл и свръхчувствителност на гърдите. Има някои данни и за алергични реакции.

• Тъй като женшенът може да понижи нивото на кръвната захар, хората приемащи лекарства срещу диабет, трябва преди да започнат приема да се консултират със своя лекар.

• Кофеинът може да засили стимулиращите ефекти на женшена.

• За да се намали риска от странични ефекти, някои специалисти препоръчват приемът на женшен да не трае повече от 3 месеца (без прекъсване), а още по-добре да бъде до месец, като след 2-4 седмици цикълът може да се повтори.

Поради липса на данни женшенът не се препоръчва за употреба при бременни, кърмачки и малки деца.

 
добави в:
 
Още по темите:
aлтернативи    
 

more news
rss
 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.