zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Калориите: какво всъщност е наистина важно да знаем за тях



Калориите: какво всъщност е наистина важно да знаем за тях

Или 8 неща за калориите, които вероятно не знаем, а те могат да преобърнат всичко.

здраве.bg

Всички знаем доста за калориите, както и за факта, че, ако консумираме твърде много от тях, ще напълнеем. Но поглеждали ли сме въсщност колко калории има в любимия ни сандвич? Знаем ли колко калории на ден са ни достатъчни? Оказва се, само 1 на 10 души може точно да определи броя калории, които трябва да приема ежедневно на базата на възрастта, ръста, теглото и физическата си активност.

Предлагаме ви поне 8 възможни причини, поради които е много вероятно да сме объркани по въпроса с калориите, както и няколко лесни стъпки, които ще ни помогнат да се справим със сметките.

1. Размерът на порциите в заведенията е извън контрол

Всички сме свидетели на това как, в стремежа си да предложат повече от конкуренцията, ресторантите и другите заведения за хранене ни предлагат поредната промоция – по-голяма порция за същите пари или храна плюс бонус някаква напитка. Но колко лошо всъщност може да е това?

Според изчисленията порциите в ресторантите често съдържат средно 2-3 пъти повече калории в сравнение с домашно приготвените. За съжаление този тип храна, с който все повече свикваме, се отразяват зле на килограмите ни – те неусетно растат. Когато има повече храна в чинията, хората са склонни да ядат повече – до 30% повече от достатъчното, сочат данни от анализа на няколко изследвания.

• Как да се справим: Да, трудно е да ровим из чинията, за да видим какво точно има в нея. Пък и едва ли има човек, който да знае например колко калории се съдържат в 100 грама паста или колко точно е половин купичка плодове. Но е ясно - докато представата ни за нормална порция е завишена, неизбежно ще ядем повече от нужното и разумно количество калории.

Възможното решение? Докато свикнем с това какво е нормална порция, когато се храним навън, да изяждаме половината от съдържанието на чинията, а другата половина да си взимаме за вкъщи – например за обяд на следващия ден.

2. Размерът на порциите на пакетираните храни е подвеждащ

Когато става въпрос за пакетирани...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.