zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да сме сигурни, че тялото ни има достатъчно вода



Как да сме сигурни, че тялото ни има достатъчно вода

Как да останем хидратирани, ако не обичаме да пием вода.

13 ноември 2012, здраве.bg

Вода е приблизително 70% от съдържанието на човешкият мозък, белите ни дробове се състоят от 90% вода, а мускулите ни – от 75%. Тялото на зрелия човек е около 60% вода. Голямо количество от нея се губи при метаболизма, при физическата активност, регулацията на температурата, транспортирането на отпадъчните продукти извън тялото и храносмилането. Затова не е нужно да казваме за пореден път, че е жизнено важно за тялото ни да остане хидратирано.

Но какво да направим, ако просто не обичаме да пием вода:

• Нека добавим нещо, което визуално ще повиши желанието ни да пием вода. Ако се опитваме да пием насила по осем чаши на ден от обикновена „скучна” пластмасова чаша, съвсем нормално е да имаме усещането, че това е истинско мъчение.

Затова можем например да си купим цветно спортно шише или чаша, пригодена за пътуване. Можем да ги носим навсякъде и да пием малки глътки през целия ден – не е нужно да се опитваме да изпиваме водата наведнъж.

• Можем да замразяваме парченца портокал или лимон, както и цели зърна грозде, ягоди или малини. След това пълним наполовина една чаша със замразени плодове, доливаме вода до горе и пием. Водата не само ще изглежда интересно, но и лекият плодов вкус ще я направи по-приятна и лесна за пиене.

• Разбира се, добре е да ядем много плодове и зеленчуци. Изненадващо, но около 20% от ежедневния прием на вода идва именно чрез храната ни. Някои плодове като динята и доматите се състоят от близо 90% вода.

Затова можем да си носим плодове и зеленчуци на резенчета в затворена кутия или торбичка и да ги използваме по някое време през деня като бърза и полезна за здравето закуска.

• Да пием напитки, различни от водата. Чистата вода е евтина и без калории, но другите напитки също вършат работа за хидратацията на организма. Обезмасленото мляко и зеленчуковият сок са дори хранителни.

Чаят и кафето също ни помагат да напреднем към така препоръчителните 8 чаши вода дневно, но трябва да се ограничаваме, защото кофеинът кара тялото...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
превенция    съвети от лекаря    
 

more news
rss
 
20 мита за начините на отслабване
Много от най-популярните диети всъщност се отхвърлят от науката.
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.