zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Да слушаме гласа на тялото си!



Да слушаме гласа на тялото си!

14 съвета, които тялото ни дава (стига да има кой да ги чуе).

здраве.bg

Понякога тялото ни се опитва да ни каже нещо – например че му липсват витамини, че не получава достатъчно сън или че наистина е уморено от всичките тези сандвичи, чипс и други подобни.

Невинаги е лесно да разберем как да интерпретираме тези сигнали. Но какви са тези знаци, които тялото ни дава и от какво се нуждае, за да поправи ситуацията?

1. Крехки и нацепени нокти: Това предполага дефицит на желязо, цинк и важни мастни киселини и може да се поправи с повишен прием на месо, риба и бобови култури.

2. Сухи очи: Този симптом подсказва, че на тялото може би му липсват витамин А и важни мастни киселини. Добре е да повишим приема на млечни продукти, зелени, жълти и оранжеви плодове и зеленчуци.

3. Напукани ъгълчета на устните: В този случай е възможен недостиг на желязо, витамин В6, В12 и фолиева киселина. Консумацията на повече месо, бобови култури, млечни продукти и зелени зеленчуци ще е от полза.

4. Язви в устата: Този проблем сигнализира за потенциален недостиг на желязо, витамините В6 и В12, както и на фолиева киселина. Месото, бобовите култури, млечните продукти и зеленчуците трябва да присъстват по-често в диетата ни.

5. Напукани устни: Това е симптом на дефицит на витамин В2. Млечните продукти и бобовите култури ще помогнат.

6. Уголемени вкусови луковици: Във вкусовите луковици се намират така важните вкусови рецептори. Те сигнализират за дефицит на витамините В2 или В6 и могат да бъдат третирани с повишена консумация на млечни продукти, месо и риба.

7. Зачервявания и мазни петна по кожата на лицето: Този симптом е свързан с възможен недостиг на витамините В2 и В6, на цинк или на важни мастни киселини. Решението е да наблегнем на яденето на млечни продукти, месо, риба и морски дарове.

8. Пъпчици по горната част на ръцете и бедрата: Възможен е дефицит на витамин В комплекс, витамин Е и важни мастни киселини. Препоръчително е да консумираме повече животински продукти, зърнени продукти...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    
 

more news
rss
 
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.