zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Средиземноморската диета има цялостна полза за здравето ни



Средиземноморската диета има цялостна полза за здравето ни

Средиземноморският начин на хранене не само предпазва от диабет и сърдечни заболявания, но като цяло подобрява качеството ни на живот.

здраве.bg

Все повече изследвания показват как средиземноморската диета значително понижава риска от сърдечносъдови заболявания, удар, диабет и много форми на деменция. Диетолозите обясняват това с факта, че тази диета ни осигурява много добре балансиран микс от макронутриенти, витамини и минерали, както и здравословна доза мононенаситени мазнини, които помагат за понижаване нивото на възпаленията и за поддържане на антиоксидантния статус на тялото.

Накратко, ограничаващата месото средиземноморска диета понижава риска от хронични заболявания и рязко намалява риска за здравето благодарение на здравословния микс от плодове, зеленчуци, бобови култури и крехки протеини.

Испански изследователи от университета в Лас Палмас са публикували в European Journal of Clinical Nutrition резултатите от изследване, което доказва, че средиземноморската диета и нейните здравословни протеинови източници като ядки, риба и зехтин подобрява и менталното, освен физическото здраве, както и цялостното качество на живота. Главният автор на изследването, д-р Патрисия Енрикес-Санчес коментира: „Прогресивното остаряване на населението в развитите страни прави още по-интересен въпроса кои са тези фактори, които могат да повишат качеството на живот и здравето на хората”.

Средиземноморската диета подобрява физическото и психичното здраве и с това покачва като цяло качеството на живота. В изследването участвали 11 хиляди души в продължение на четири години. В началото на периода бил записан диетичният режим на всеки от тях, а след края на изследването била отчетена личната им оценка за качеството им на живот.

Учените установили, че тези участници, които се хранели по модел, близък до средиземноморската диета, т.е. с повече зеленчуци, плодове, ядки, риба и пълнозърнести продукти и по-малко месо, млечни продукти и алкохол, показали по-високи резултати на въпросника за оценка на качеството на живот по отношение както на физическото си...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
изследвания    хранене и диети    
 

more news
rss
 
20 мита за начините на отслабване
Много от най-популярните диети всъщност се отхвърлят от науката.
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.