zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Храни без въглехидрати



Храни без въглехидрати

Т.нар. кетодиета е доста популярна, но е сериозно предизвикателство за тялото.

здраве.bg

Макар човешкото тяло да използва въглехидратите като основен източник на енергия, някои хора предпочитат да приемат храни, в които те не се съдържат или са в много по-ниски количества. Тази практика стана още по-популярна с популяризирането на диетата на Аткинс. Тази диета използва храни без въглехидрати, за да предизвика в тялото засилено горене на мазнини, известно още като кетоза. Затова и диетата на Аткинс често бива наричана кетодиета.

Крехки меса

Повечето крехки меса не съдържат въглехидрати. Това са телешкото, свинските пържоли, рибата, агнешкото, пилешкото и пуешкото месо.

Вместо въглехидрати крехките меса съдържат много протеини, желязо и аминокиселини, които се използват за изглаждането на мускулна маса и поддържането на здраво тяло.

Течни масла

Различни течни масла за готвене също не съдържат въглехидрати. Някои от тях са маслото от шафран, царевичното масло, зехтинът и фъстъченото масло.

Маслата за готвене съдържат високи количества мононенаситени и полиненаситени мазнини. Това са здравословни мазнини за разлика от вредните наситени и трансмазнини.

Краве масло

Кравето масло е друг хранителен източник, който не съдържа въглехидрати. Но трябва да вземем предвид, че маслото съдържа големи количества трансмазнини, които се свързват с повишения риск от сърдечносъдови състояния и заболявания.

Яйца

Подобно на крехките меса, яйцата са здравословна храна без въглехидрати и с високи количества протеини. Яйцата могат да се приготвят по всевъзможни начини и се превръщат в чудесно ястие без въглехидрати, подходящо за всяко време на деня.

Напитки

В определени напитки не се съдържат никакви въглехидрати. Кафето (разбира се, без захар), диетичната сода и водата спадат именно към тази категория. Водата ни поддържа хидратирани и здрави, кафето осигурява допълнителна енергия, а диетичната сода ни дава нещо малко в повече. Освен това...

 
добави в:
 
Още по темите:
хранене и диети    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.