zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Хранителни добавки за мозъка



Хранителни добавки за мозъка

Омега-3 мастните киселини, градинският чай и други билки помагат при проблеми с паметта.

19 март 2012, здраве.bg

Много хора всеки ден, дори и без да си дават сметка, всъщност консумират едно вещество, което въздейства на мозъка – кофеин. Той действа като лек стимулант, който подобрява рефлексите и мозъчната дейност. Кофеинът обаче не е единственото вещество, което влияе по този начин на мозъка. На пазара има различни хранителни добавки, които служат за стимулиране на мисленето и паметта, но е добре да ги приемаме със съгласието на квалифициран здравен специалист.

Омега-3 мастни киселини

Омега-3 мастните киселини са особено важни за нормалното функциониране на мозъка. Тези вещества помагат за строежа на значителна част от самата мозъчна тъкан. Недостигът на омега-3 мастни киселини се свърза с по-слабото представяне на тестове за памет и когниции, пише в статията си, публикувана през 2007 г. в Life Extension Magazine, д-р Лори Баркли.

Тя отбелязва, че един хранителен режим с достатъчно омега-3 мастни киселини може да ни предпази от когнитивния упадък, който настъпва в напреднала възраст. Омега-3 мастните киселини не могат да се произвеждат от тялото, затова трябва да се набавят чрез диетата. Мазните риби са най-добрият източник на тези хранителни вещества, но хората, които не консумират достатъчно риба, могат да започнат да приемат хранителни добавки с рибено масло.

Антиоксиданти

Оксидативната увреда на мозъчните клетки е фактор, обуславящ бавното научаване, лошата памет и загубата на координация, които често се появяват в напреднала възраст. Антиоксидантите помагат за предпазването на клетките от оксидативната увреда като нападат свободните радикали – нестабилни молекули, образуващи се в резултат от замърсителите, употребата на алкохол, цигарения дим и нормалните метаболитни процеси.

Антиоксидантите се намират в изобилие в зелените листни зеленчуци и в плодовете, най-вече в ситните градински плодове като ягоди, малини, къпини, боровинки. Има възможност да си набавяме тези вещества и под формата на хранителни добавки, но трябва да внимаваме...

 
добави в:
 
Още по темите:
любопитно    aлтернативи    
 

more news
rss
 
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.