zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Закуска за здраво сърце



Закуска за здраво сърце

Пълнозърнестите храни и плодовете са само част от правилните избори.

здраве.bg

Пропускането на закуската е директно свързано с по-голяма обиколка на талията, по-високо ниво на инсулина, повишен общ и „лош” LDL холестерол, т.е. с по-голям риск за сърцето и кръвоносните съдове. Пропускането на първото хранене за деня води до повишени нива на триглицеридите и пикочната киселина, както и до снижение на „добрия” HDL холестерол. Всичко това са доказани рискови фактори за сърдечно-съдовото здраве.

Да се пропуска закуската от години се превърна в тревожна тенденция - по много причини:
- липса на време,
- все повече хора работят далеч от дома си,
- мнозина вярват, но погрешно, че така ще отслабнат.

Консумирането на здравословна закуска се отразява благоприятно на диетата като цяло. Достатъчният прием сутрин на макронутриенти въздейства благоприятно на здравето и води до по-малка нужда от прием на повече калории през останалата част от деня, спомагайки за свалянето на излишните килограми и осигурявайки по-добро здраве на сърцето.

Подходящите варианти за закуска полезна за сърцето включват пълнозърнести храни, ядки, нискомаслени млечни продукти или пилешко месо, плодове. Такава закуска е богата на антиоксиданти, полезни полизахариди и протеини, съдържа малко калории и вредни мазнини. Освен това тя е и правилната комбинация от храни, доказано полезна за сърцето и кръвоносните съдове.

Можем да избираме свободно между овесени ядки, пълнозърнест хляб или различните зърнени закуски. Сред плодовете особено препоръчителни са:
- банани,
- ягоди,
- боровинки,
- портокали,
- ананаси,
- ябълки и др.

За да избегнем пикове в нивото на инсулина/кръвната захар, е по-добре да изядем един плод, отколкото да изпием сока от него. Можем да добавим и нискомаслени млечни продукти, да обогатим закуската си с орехи, слънчогледово и ленено семе, други несолени ядки.

Подходяща възможност за закуска е дори омлет - от едно яйце или само от белтък. Яйцата можем да консумираме също на очи или сварени.

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
20 мита за начините на отслабване
Много от най-популярните диети всъщност се отхвърлят от науката.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.