zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Ползата да ядем грейпфрут



Ползата да ядем грейпфрут

фото: wikipedia

Райският плод сякаш напълно заслужава името си.

здраве.bg

Грейпфрутът, чието ботаническо име Citrus paradise означава „райския плод”, е роднина на портокала със сочна, разделена на делчета вътрешност и изчистен, леко до средно остър вкус. Плодовете се подразделят на червени, розови или бели в зависимост от цвета на вътрешността им. При все че всички цветове грейпфрут са много полезни за здравето, червеният безспорно заема първото място.

Нискокалоричен, богат на фибри и фитонутриенти, грейпфрутът е истински дар за всяка здравословна диета. Само в случай че приемате специално предписани ви медикаменти, особено статини, грейпфрутът може да доведе до нежелани реакции. Затова предварително се консултирайте с лекар.

Витамин С

Грейпфрутът, и това е популярен факт, е богат на витамин С - само половин плод предоставя 46,86 мг или 78,1% от препоръчания дневен прием. Грейпфрутът е признат от мнозина специалисти за отличен антиоксидант, с важно значение за сърдечносъдовата система – най-вече защото предотвратява окислението на холестерола.

В допълнение, консумирането на богата на витамин С храна подсилва имунитета и по този начин намалява риска от фатален изход в следствие от сърдечносъдови заболявания, рак и инсулт.

Каротеноиди

Каротеноидите са съединения на растителна основа, за които се предполага, че предотвратяват развитието на различни болести. С особена сила това важи за червените и розовите грейпфрути - тъй като те съдържат много каротеноиди.

Според проучвания, един от фитопротеините на грейпфрута – антиоксидантът ликопен – вероятно има хемопротективен ефект. В клинично изследване, публикувано в International Journal of Cancer, е установено че рискът от рак на простатата намалява при повишен прием на ликопен. Един средно голям розов грейпфрут осигурява 3,36 мг ликопен. Въпреки че оценката на ликопеновия прием е затруднена поради вариациите в храните, обичайната препоръчвана дневна доза е 3,7 до 6,5 мг.

Лимоноиди...

 
добави в:
 
Още по темите:
любопитно    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.