zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

8 начина да отслабваме ефективно



8 начина да отслабваме ефективно

Сериозните лишения и гладът не са в основата на успешното намаляване на килограмите.

Главното са постоянството и постепенното сваляне на килограмите.

здраве.bg

Когато става дума за наднормено тегло, най-голямото желание на всеки диетолог е да види как клиентите му преживяват физическа и емоционална метаморфоза като топят мазнините, каляват мускулите си и стават по-енергични. Всеки, който е започнал да носи 6 размера по-малки дрехи, би се почувствал подмладен, здрав и зареден със сила, но със сигурност не може да постигне тези резултати без да знае как успешно да отслабне.

Когато е в режим на отслабване, тялото отслабва навсякъде – не само в една определена област. В зависимост от индивидуалната генетика на всеки, мястото, на което той първо натрупва мазнини, е същото, на което ще ги изгуби най-накрая. Т.е. мазнините се “топят” по цялото тяло, но с различна скорост.

И все пак системата за отслабване е еднаква за всички хора – поне в основата си. А най-важното е: това е система, а не просто едно упражнение. Изложена схематично, тя може да се сведе до няколко точки. И ако не ви се струва особено впечатляваща или достатъчно лесна, така е - не е задължително да е лесно в началото, но с упоритост резултатът ще е налице. И още първите видими промени ще донесат допълнителна мотивация.

1. Хранене: Това е най-важния компонент от отслабването. Нищо не е по-важно от храната.

Първо, за да отслабнете ще трябва да контролирате нивата на кръвната си захар. Това става най-добре като ядете по 4 до 6 пъти на ден. Не си мислете обаче, че едно хранене може да включва по 6 ястия. То може да е например омлет от белтъци (със зеленчуци) и овесени ядки с боровинки; пилешко месо с половин порция картофи по възможност намазани само с малко масло и голяма салата с олио и оцет; ябълка или сирене с малко плодове.

Всяко от храненията трябва да се състои от протеини, малко въглехидрати и малко мазнини. В някои случаи мазнините са свързани с протеините, а в други – добавени към ястието.

2. Пропорции: Едва ли ще отслабнете, ако 70-80% от консумираните за деня калории получавате от въглехидрати.

Пропорциите могат малко да...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.