zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Детокс: да пречистим тялото си по естествен начин



Детокс: да пречистим тялото си по естествен начин

Зеленчуците са основен източник на антиоксиданти.

Детоксикацията става все по-актуална, и има защо.

здраве.bg

Детоксикацията, т.е. прочистването на организма от натрупаните в него отровни вещества (токсини), е тема, особено модерна през пролетта. Въпреки че някои от т.нар. детоксикиращи продукти съдържат билки и други хранителни съставки за подпомагане на черния дроб, повечето от тях са съставени от почти същите фибри и разслабителни средства, с които се пречиства дебелото черво. Обикновено се препоръчва да се ползват около месец, за да постигнат желания ефект.

Но има и друг възможен подход - вместо да прекараме цял месец в опити да изхвърлим токсините от тялото си, натрупали се заради собственото ни безгрижие, може да взимаме всекидневни мерки, с които да подпомагаме черния си дроб, червата, бъбреците, кожата, белите дробове, т.е. органите, участващи в естествените детоксикиращи системи на тялото. Те непрестанно неутрализират и унищожават токсините и отпадъчните продукти от нормалния метаболизъм.

Предлагаме ви няколко съвета, които ще поддържат тялото ни винаги във форма:

1. Повече антиоксиданти

Добър избор като за начало са храни, богати на глутатион пероксидаза (GPx) - антиоксидантен ензим, който се съдържа в почти всички плодове и зеленчуци. Щом достигне клетките на тялото, той става един от най-мощните прочисващи свободните радикали агенти.

Този антиоксидант е много ефективен срещу токсини като пестицидите, тежките метали и разтворителите, като ги превръща във водно-разтворими форми, които могат да бъдат отделени през бъбреците.

Високи нива на глутатион има често в белите дробове, където той се бори с токсините в тютюневия дим, смога и другите преносими по въздуха замърсители. Висока концентрация обикновено има и в черния дроб.

Суровите плодове и зеленчуци са чудесни източници на GPx, особено авокадото и аспержите, също така в повечето кръстоцветни зеленчуци (броколи, брюкселско зеле, къдраво зеле). Те съдържат GPx и много цистеин - аминокиселина, която се използва от черния дроб за синтезиране на глутатиона.

2. Повече фибри

Храните...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    любопитно    aлтернативи    
 
more news
rss

 
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
Звуците на нощта...
...или защо бълнуваме, хъркаме и скърцаме със зъби, докато спим
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.