zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Псевдодиетичните храни



Псевдодиетичните храни

Витамините в соковете в прозрачна опаковка се разпадат бързо.

Понякога приемаме, че някои храни са полезни само защото те са добре рекламирани.

здраве.bg

В стремежа си да се храним пълноценно често ставаме жертва на някои рекламни хватки. И в опита си да намалим калориите и вредните храни всъщност постигаме обратния ефект. А всъщност е съвсем просто – рекламата има за цел да ни кара да купуваме, а не да ни обяснява кое е полезно за здравето ни.

Предлагаме ви няколко примера за храни, които са успели да си спечелят славата на здравословни, но не благодарение на своите качества, а заради рекламната активност на техните производители:

Йогурт и плодово мляко

Защо ги ядем? Те безспорно са вкусни, в привлекателни опаковки, помагат за храносмилането, съдържат калций и са “толкова леки, че можем да ги ядем в неограничено количество”.

Всъщност... йогуртът е с доста висока масленост - в една опаковка се съдържат 150 калории. Отделно от мазнините в тях се съдържат доста захар или подсладители. А 0,5% масленост най-често означава твърде голямо количество нишесте.

Рационалното предложение: търсете „златната среда”, т.е. млечни продукти с 1,5-2% масленост, по-възможност без ароматизатори и добавки. Срокът на годност не трябва да превишава 7-10 дни - в противен случай не може и да става дума за някакви млечни бактерии. За да можете да се заситите по-лесно, хапнете с млякото и филийка пълнозърнест хляб.

Мюсли

Защо ги ядем? Според рекламните послания, те са полезна храна, която увеличава отделянето на енергия.

Всъщност... необработени мюсли не яде никой. Те се пържат или пекат, заливат се с мляко, мед, сушени плодове, шоколад и наистина изглеждат много апетитни в чинията и хрупкави в устата. Ако в 100 грама сурови необработени мюсли се съдържат около 300 калории, в печените, с различни допълнителни съставки има 400-500 калории.

Рационалното предложение: ако не харесвате сурови мюсли, яжте обработени, но не тези, които са запържени в масло, а само запечените. Най-добрите добавки са стафидите и ядките. Препоръчително е да ги консумирате с кисело или прясно...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    любопитно    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.