zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

За и против спортното хранене



За и против спортното хранене

здраве.bg

Още откакто се е появило т.нар. спортно хранене поражда доста спорове. Според някои диетолози то е заплаха (особено за начинаещите) с нарушения във функционалната система на организма, с лекарствена зависимост, с пълно изгубване на работоспособността. Но като че ли с течение на времето повечето специалисти изоставят най-острите нападки, като все пак предупреждават да се внимава.

Задачата на спортното хранене е да помогне на тези, които се занимават със спорт, фитнес, танци и други видове физическа активност да намалят наднорменото си тегло или да повишат мускулната си маса.

Спортното хранене не е комплект от хранителни добавки! Неговите основни компоненти са протеините, креатинът и т.нар. гейнъри, които са продукти от преработването на натуралните хранителни суровини.

Един от най-важните елементи на храненето е протеинът – концентрирана белтъчина от животински или растителен произход, получена от натурални продукти по различен начин.

Занимаващите се активно със спорт често страдат от недостиг на протеини. Именно в този случай трябва да се спазва диета с повишено съдържание на белтъчини, която ще възстанови и поддържа равновесието в организма.

Гейнърите са коктейли с повишено съдържание на белтъчини и въглехидрати. Те спомагат за по-бързото натрупване на мускулна маса и за възстановяването на енергията, изразходена по време на тренировките. Този тип продукти е особено привлекателен за хората, които искат по-бързо да натрупат мускулна маса, но не и за развитието на релефните мускули (това може да се постигне само чрез упорити тренировки и засилено спортно хранене).

Термогенните комплекси, способстващи за изгарянето на мазнините, активизират обмена на веществата за сметка на ускоряването на клетъчно ниво на въглехидратно-мастния обмен и извеждането от организма на продуктите от обмяната на веществата. Но този процес не протича еднакво при всички - при някои той е по-бърз, при други – по-бавен.

Термогенните комплекси съдържат разнообразни съставки...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.