zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да “приберем” корема



Как да “приберем” корема

Няколко любопитни начина да намалим мазнините около корема.

здраве.bg

Доказано е наличието на връзка между мастните наслоения около и над талията (характерни най-вече за мъжете, както и жените в по-напреднала възраст), и сърдечно-съдовите заболявания (хипертонията, инсултите), диабета и увеличаването на риска от някои видове рак.

Изследвания, проведени от учени от университета на Южна Флорида” показват, че жените, болни от рак на гърдата, имат дълбоки абдоминална мастни наслоения с 45% повече в сравнение с останалите. А изследване, проведено от Националния институт за изучаване на сърцето, белите дробове и кръвта в САЩ доказва, че при децата от различен пол братът има значително повече предпоставки за възникването на сърдечно-съдови заболявания.

Много хора смятат, че ако сме прибавили някой и друг сантиметър към талията ни, просто трябва да престанем да ядем сладолед. Проблемът всъщност е доста по-сериозен.

Мазнините, които можем да хванем с пръсти, т.е. разположени непосредствено под кожата са сравнително безобидни. Много по-сериозни проблеми възникват поради т.нар. висцерални мазнини, които се натрупват по вътрешните органи най-често червата и черния дроб. Учените са категорични, че заплахата за здравето се определя не от това, че имате излишни мазнини, а от това къде са съсредоточени.

Как да разберем дали имаме наднормени мазнини без да прибягваме до сложни изследвания като томографа или ядрено-магнитния резонанс?
Всъщност е доста лесно - разделете обиколката на талията (на най-тънкото място) в сантиметри на обиколката на бедрата (на най-широкото място). Например за човек с обиколка на талията 68,5 см и на бедрата 98 см този коефициент е равен на 0,7. Според оценката на специалистите, при коефициент по-висок от 0,80 за жените и 0,95 при мъжете, задължително трябва да се “свали” коремчето.

Мъжете и жените отслабват по различен начин. При еднакъв ръст и еднакво хранене, мъжът отслабва по-бързо. Това се дължи на факта, че на килограм тегло той има повече “постна” (т.е. немастна) тъкан.

Някои вярват, че...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    любопитно    хранене и диети    
 

more news
rss
 
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.