zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

10 вещества, особено нужни на мозъка



10 вещества, особено нужни на мозъка

Мозъкът е около 2% от теглото ни, а употребява до 20% от енергията на тялото.

и как да си ги набавим по-лесно.

здраве.bg

В началото на пролетта и есента много хора усещат намаляване на своята работоспособност. Появяват се и пристъпи на умора – както физическа, така и умствена.
Какво можем да направим, за да се почувстваме по-добре и да активираме дейността на мозъка си?

За концентрация на вниманието
Мозъкът се нуждае от желязо. За тази цел трябва да се консумират повече плодове - нарове, ябълки, както и черен хляб.

За укрепване на паметта
Ще ви помогнат морковите, ананасът, авокадото. Ако трябва да учите, хранете се повече със салата от моркови, подправени със зехтин (каротинът по-лесно се усвоява в комбинация с растителните мазнини) или плодова салата – например от ананас с кисело мляко.
Продуктите, богати на витамин В, помагат за възприемането на новата информация, така че не пренебрегвайте салатата от морски дарове скариди или калмари), рибата, а също така и ядките (особено орехите).

При пренапрежение
Подхранете мозъка си с глюкоза (т.е. с въглехидрати). Това е единственият източник на енергия за нашите нервни клетки – невроните. Глюкозата от рафинираните въглехидрати (пасти, бял хляб, бонбони) твърде бързо постъпва в кръвта. Затова тя много рязко увеличава нивото на кръвната захар. Така че по-добре употребявайте повече зеленчуци и плодове, богати на полизахариди, също както и пълнозърнестият хляб. Най-простият вариант е да закусвате с мюсли.

Ако не можете да се съсредоточите
Холинът – един от компонентите на лецитина ще ви помогне да си съберете мислите. Той помага за поддържането на връзката между участъците на мозъка. Богати природни източници на холин (фосфолипиди) са яйчните жълтъци, субпродуктите (говежди и свински черен дроб, бъбреци). Витамин С пък способства за прочистването на съдовете на мозъка.
Всекидневната употреба на един-два грейпфрута или портокала ще помогнат за...

 
добави в:
 
Още по темите:
любопитно    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.