zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Рибните продукти намаляват риска от инфаркт на миокарда



Според специалистите рискът спада с над 60%.

здраве.bg

Любителите на ястия от риба вече имат още една причина да твърдят, че се хранят здравословно.
Резултатите от мащабно изследване, проведено в продължение на 11 години от японското здравно министерство, показват, че който хората, в чието меню редовно присъстват рибни продукти, намаляват риска от инфаркт на миокарда с над 60%.

Проучването, осъществено от Университета в Осака, е обхванало 40 хиляди души. Според неговите резултати, всички, които ядат поне по 180 г риба средно на ден получават инфаркт на миокарда над два пъти по-рядко от онези, в чието хранене рибата не надвишава 20 г дневно.
Същевременно при първите опасността изобщо от хронични сърдечно-съдови заболявания, вкл. стенокардия, е с 37% по-малка.

Японските специалисти обясняват получените резултати с наличието в рибата на големи количества ненаситени мастни киселини, които препятстват отлагането на плака по стените на кръвоносните съдове, както и образуването на съсиреци в кръвта.

 
добави в:
 
Още по темите:
любопитно    превенция    изследвания    хранене и диети    заболявания    
 
more news
rss
 
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.