zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Няколко полезни съвета за хората с високо кръвно



Няколко полезни съвета за хората с високо кръвно

Редовните разходки на чист въздух са сред най-препоръчваните начини да свалите кръвното.

Те ще ви помогнат и да избегнете появата на хипертонията.

здраве.bg

За поддържането на артериалното налягане в норма хората, които страдат от хипертония, трябва да приемат редовно предписаните им лекарства. Ето и няколко правила, които могат да облекчават състоянието им:

- Не се опитвайте да правите едновременно няколко неща. Не бързайте, не се ядосвайте, не викайте.

- За вас са противопоказни продуктите, които способстват за развитието на склероза на кръвоносните съдове: животински мазнини, захар, маргарин, мазни млечни продукти, червено месо, черен дроб, месни бульони, пушени меса. Храната ви трябва да се състои основно от: зеленчуци (избягвайте картофите и морковите), плодове, ръжен хляб, овесени ядки, фасул, грах, соя, олио, орехи, птиче месо, обезмаслени млечни продукти, пресни сокове.

- Трябва да се храните редовно – 5-6 пъти дневно, като приемате храната на малки порции. Последното хранене трябва да е 2-3 часа преди сън.

- Не злоупотребявайте в никакъв случай с алкохол (особено редни са концентратите), кафе, силен черен чай.

- Вредно е да четете много, особено до късно. Преди сън избягвайте да гледате предавания и филми, които ще ви натоварят.

- Опитайте се да си създадете режим на заспиване, така че да сте в леглото не по-късно от 22 часа. Желателно е преди сън да се разходите на чист въздух. Полезна е и топлата вана с билки.

- Веднага след събуждане изпийте на гладно чаша вода (за предпочитане ниско минерална), след това направете сутрешна гимнастика и си вземете контрастен душ.

- Нека всеки ден в плановете ви влиза определена физическа работа (разбира се, според силите ви), не забравяйте да повървите пеша няколко километра.

- Гледайте положително на живота и се радвайте на успехите – както вашите, така и на останалите.(а)

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    55+    превенция    заболявания    
 
more news
rss

 
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.