zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

8 стереотипа, които пречат на правилното хранене



8 стереотипа, които пречат на правилното хранене

При много храни става дума за баланс, а не за пълен отказ от тях.

dieti.info
четете още в dieti.info


... изцяло и от кравето масло – то укрепва имунната система, а е полезно и за зрението. 1/3 от общото количество необходими мазнини е добре да постъпват за сметка на наситените мазнини и затова всеки ден трябва да се изяждат животински мазнини равни на 20 г краве масло.

4. Откажете въглехидратите?!
Тук всъщност важи правилото за златната среда. От една страна, въглехидратите са основен източник на енергия. Но от друга страна, при наднормена употреба е възможно в тялото въглехидратите да се преобразуват в мазнини. Затова, ако основната ви цел е да не увеличавате, а да намалявате теглото си, откажете се от простите въглехидрати, които лесно се усвояват от организма (захар, сладкиши, тестените изделия), но не и от сложните - плодове, зеленчуци, пълнозърнест хляб.

5.Всяка седмица можете да изяждате най-много по 2-3 яйца.
Това твърдение е основано на факта, че в жълтъка се съдържа необходимата дневна доза холестерол. От друга страна, в него има много лецитин и холин, които разрушават холестерола. Възрастните хора, които по правило водят заседнал начин на живот и са склонни към развитието на атеросклероза, не трябва да злоупотребяват с яйцата, но в млада и активна възраст те са добър източник на големи количества манган, желязо, мед и кобалт в съчетание с пълноценни белтъчини.
Негативното влияние на холестерола може да се намали, ако ядете яйцата с масло или майонеза, тъй като това вещество е мастно разтворимо.
Яйцата са и прекрасно средство срещу малокръвие, а фосфорът, който се съдържа в тях е необходим на нервната система и главния мозък.

6. Морските продукти може да се ядат в неограничени количества,
тъй като те съдържат пълноценни белтъчини - основен материал за строежа на клетките и тъканите на организма - йод, витамини А, D, омега-3 ненаситени мастни киселини, които намаляват нивото на артериалното налягане и предотвратяват образуването на тромби.
Някои морски дарове обаче (например скаридите) съдържат 2 пъти повече холестерол, отколкото...

 
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    любопитно    
 

more news
rss
 
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.