zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Гимнастика за заети и... мързеливи



Гимнастика за заети и... мързеливи

Дори отиването на работа може да бъде превърнато в гимнастика. (фото - sxc.hu)

Салонът за фитнес не е единственото място, подходящо за раздвижване.

здраве.bg

Недостигът на движение провокира редица заболявания, но напрегнатото всекидневие като че ли не ни оставя време за физически упражнения.
Наскоро специалисти предложиха гимнастика, която не само отнема минимум време, но и не изисква специална спортна форма, специално помещение, а при това тя е незабележима за околните.

И така, след като се събудите, вместо да превъртите стрелките на будилника с няколко минути напред, махнете одеалото и се протегнете с ръце под главата и изправени стъпала. След това изправете краката под прав ъгъл спрямо тялото, отпуснете ги, наведете се напред и докоснете с ръце пръстите на краката. Повторете 2-3 пъти - това ще ви отнеме не повече от 30 секунди.

Към банята можете да отидете с пружинираща походка, или на пръсти, или на патешко ходене.

Когато излезете от къщи, вместо да ползвате асансьора, слезте по стълбите пеша. Ако живеете на нисък етаж, просто го направете по-бързо.

Вървете с ускорена крачка без да задържате дишането. Ако се задъхате, можете определена част от пътя да извървите бързо, а след това друга част – по-бавно, особено ако имате проблеми със сърцето, кръвоносните съдове или белите дробове.

Ако ползвате обществен транспорт, периодично сменяйте ръката, с която се държите. От време на време се изправяйте на пръсти.

През деня, за да забавите настъпването на умората или да я намалите, колкото може по-често променяйте положението на тялото. При работа в изправено положение сменяйте тежестта от единия крак върху другия, престъпвайте, като напрягате мускулите. Подобни упражнения могат да се извършват и в седнало положение като се напрягат мускулите на краката, корема и гърба.

Добро упражнение за ръцете е дори стискането на телефона. Тези натоварвания и съкращения на мускулите са почти незабележими, но оказват тонизиращо въздействие на нервните центрове, подобряват кръвообръщението и обмяната на веществата.

Ефективен в борбата с преждевременната умора е и самомасажът....

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
55+    превенция    aлтернативи    
 

more news
rss
 
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.