zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Гимнастика за заети и... мързеливи



Гимнастика за заети и... мързеливи

Дори отиването на работа може да бъде превърнато в гимнастика. (фото - sxc.hu)

Салонът за фитнес не е единственото място, подходящо за раздвижване.

здраве.bg

Недостигът на движение провокира редица заболявания, но напрегнатото всекидневие като че ли не ни оставя време за физически упражнения.
Наскоро специалисти предложиха гимнастика, която не само отнема минимум време, но и не изисква специална спортна форма, специално помещение, а при това тя е незабележима за околните.

И така, след като се събудите, вместо да превъртите стрелките на будилника с няколко минути напред, махнете одеалото и се протегнете с ръце под главата и изправени стъпала. След това изправете краката под прав ъгъл спрямо тялото, отпуснете ги, наведете се напред и докоснете с ръце пръстите на краката. Повторете 2-3 пъти - това ще ви отнеме не повече от 30 секунди.

Към банята можете да отидете с пружинираща походка, или на пръсти, или на патешко ходене.

Когато излезете от къщи, вместо да ползвате асансьора, слезте по стълбите пеша. Ако живеете на нисък етаж, просто го направете по-бързо.

Вървете с ускорена крачка без да задържате дишането. Ако се задъхате, можете определена част от пътя да извървите бързо, а след това друга част – по-бавно, особено ако имате проблеми със сърцето, кръвоносните съдове или белите дробове.

Ако ползвате обществен транспорт, периодично сменяйте ръката, с която се държите. От време на време се изправяйте на пръсти.

През деня, за да забавите настъпването на умората или да я намалите, колкото може по-често променяйте положението на тялото. При работа в изправено положение сменяйте тежестта от единия крак върху другия, престъпвайте, като напрягате мускулите. Подобни упражнения могат да се извършват и в седнало положение като се напрягат мускулите на краката, корема и гърба.

Добро упражнение за ръцете е дори стискането на телефона. Тези натоварвания и съкращения на мускулите са почти незабележими, но оказват тонизиращо въздействие на нервните центрове, подобряват кръвообръщението и обмяната на веществата.

Ефективен в борбата с преждевременната умора е и самомасажът....

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
55+    превенция    aлтернативи    
 

more news
rss
 
8 начина мозъкът да работи по-добре
От изборът на подходящо време за натоварване до... Моцарт и Леонардо
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.