zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Нискокалоричната диета – някои митове и факти



Нискокалоричната диета – някои митове и факти

Дори спазвана дълго време, тя не намалява риска от сърдечно-съдови заболявания и някои видове рак.

dieti.info
четете още в dieti.info


Нискокалоричната диета, спазвана дори и в продължение на 8 години, не повлиява риска от развитието на сърдечно-съдови заболявания, колоректален рак и рак на гърдата при възрастните жени. Това показват данните от изследването Women’s Health Initiative Dietary Modification, проведено в САЩ.

В него са взели участие 48 835 жени (на средна възраст 62 години), които са били разделени на две групи: контролна група за сравнение и група, която е намалила употребата на мазнини до 20% и е увеличила употребата на зеленчуци, плодове и житни култури (до 5-6 порции всеки ден).

През първата година от изследването жените от втората група са посетили 18 занятия по здравословно хранене, а след това по още 4 през всяка следваща година.

На 6-та година от наблюдението те са намалили употребата на мазнини до 8,2%, а употребата на плодове, зеленчуци и житни култури е била увеличена само на 1,1 и 0,5 порции дневно.
Резултатите показват, че нивото на холестерола на липропротеините с ниска плътност при тези жени се е намалило с 3,55мг/дл, артериалното налягане – с 0,31 мм.

Броят на жените, прекарали инсулт и сърдечно-съдови заболявания през тези 8 години, е бил почти еднакъв с контролната група.
При 3,4% от жените със сърдечно-съдова патология, регистрирана преди началото на изследването, нискокалоричната диета се е асоциирала с по-висок риск от повторни сърдечно-съдови събития.

Нискокалоричната диета може да се смята за такава условно, защото тя е довела до намаляване на теглото на жените от втората група само с 0,4 кг в сравнение с първата, съобщава списание Prevention.(а)

 
добави в:
 
Още по темите:
55+    превенция    изследвания    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.