zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Обезболяващите могат да бъдат вредни, особено за мъжете



Внимавайте и с лекарствата без рецепта, предупреждават специалисти.

1 март 2007, здраве.bg

Мъжете, които употребяват широко разпространените обезболяващи средства като ацетаминофен (парацетамол), аспирин или ибупрофен са по-склонни към развитието на високо кръвно налягане. Този извод от ново изследване е публикуван в списание Archives of Internal Medicine.
Ръководителят на изследването д-р Гари Кюрън (Gary Curhan) подчертава, че хората трябва да бъдат по-осведомени за това, че и лекарствата, които се продават без рецепта и са признати за относително безопасни, могат да имат странични ефекти.
В продължение на 4 години учените са наблюдавали над 16 хиляди мъже, като през целия период са следили за приемените от тях обезболяващи средства. Тези, които са приемали парацетамол от 6 до 7 дни седмично са показали с 34% по-висок риск за развитие на високо кръвно налягане. За приемалите аспирин този показател е 26%, а за приемането на други нестероидни противозъпалителни препарати – 38%.
За мъжете, приемащи по 15 и повече таблетки седмично, е бил констатиран риск от хипертония с 48% по-висок.
Доктор Suzanne Steinbaum, директор на Института за сърцето и съдовете в Ню Йорк също потвърждава в статията, че приемането на 15 таблетки аспирин месечно е способно да повиши артериалното налягане, а нестероидните противовъзпалителни препарати не са толкова безопасни, колкото се смяташе преди.(а)

 
добави в:
 
Още по темите:
заболявания    лекарства    изследвания    превенция    
 

more news
rss
 
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.