zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Храненето: къде е златната среда



Храненето: къде е златната среда

Разбира се, всичко опира до мярката, но как да открием своята.

здраве.bg

Колкото и полезна да е една храна, тя трябва да се употребява с мярка. Например изварата, която е особено богат източник на хранителни вещества, трябва да се ограничава до 100 г дневно. В противен случай в организма, и особено в костите, започва да се натрупва прекалено количество калций.

Това на практика се отнася за всички хранителни продукти. При нормално хранене, трябва да се стремим към следния баланс: белтъчини – 13%, въглехидрати – 57% и мазнини – 30%.
В количество това е приблизително равно на 90-100 г белтъчини, 250-400 г въглехидрати и 90 г мазнини.

Ако се стремим да отслабнем, основна задача трябва да бъде пропорционалното! намаляване на количествата. Затова и специалистите препоръчват на хората с наднормено тегло на първо място да ограничават количеството храна, а не да гладуват – чувството за глад е враг №1 на отслабващия.
Ако все пак изпитвате глад, най-добре е да го задоволите в въглехидрати – например няколко бонбона.

Както и във всичко останало навикът е определящ – когато тялото привикне към новия хранителен режим и той стане всекидневие, организмът вече няма да иска повече храна. Тогава и малките отклонения, като тези по празниците, няма да носят вреда.(а)

 
добави в:
 
Още по темите:
любопитно    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.