zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

На какво се дължи пролетната отпадналост



На какво се дължи пролетната отпадналост

Психиката също страда от недостига на енергия през пролетта

Авитаминозата е само една от причините за пролетната умора.

здраве.bg

Първите месеци на пролетта сe асоциират с обща физическа отпадналост, лесна уморяемост, чести простудни заболявания, нервно изтощение. Упадъкът на силите най-често се свързва с хиповитаминоза, но последните изследвания показват, че при 4 от всеки 5 случая причините са съвсем различни:

Влиянието на лошото време

Промените в атмосферното налягане и температурите, магнитните бури, внезапното затопляне и замръзване предизвикват умора. Не трябва да се забравя, че на организма са необходими не по-малко от 8-9 часа сън, но не повече. Продължителният сън е астеногенен фактор, който засилва отпадналостта и апатията.

За да бъдете здрави и да се чувствате добре и през пролетта, не забравяйте, че:
- Ежедневният сутрешен контрастен душ и измиването със студена вода оказват тонизиращо въздействие върху целия организъм.
- Точковият масаж на средната част на кутрето на дясната ръка е много полезен.
- Вечерните разходки по 20-30 минути 2 часа преди сън повишават работоспособността и устойчивостта срещу стреса.
- Можете да се възползвате и от тонизиращите ароматни ефирни масла или отпускащи вани.

Храната също оказва влияние на здравословното ни състояние

Известно е, че организмът се опитва да компенсира сезонния недостиг на сили с повишен апетит и пристрастие към сладките неща. Хранете се 5-6 пъти дневно, но порциите задължително трябва да бъдат малки. Консумирайте повече плодове и зеленчуци. Не си струва да избягвате мазнините, дори да се борите с излишните килограми. През пролетта е полезно да закусвате сандвич с масло, палачинки със шоколад, кашкавал, извара, ядки. Нискокалоричната диета е стрес за организма, особено ако вече сте в плен на пролетната умора.

Вредните навици

Откажете се от пушенето. Никотинът свива кръвоносните съдове, влошава кръвообращението и предизвиква кислороден глад, а като резултат от всичко това настъпва умората.

Отдихът пред телевизора

Работата с компютър, както и почивката пред телевизора бързо уморяват...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    превенция    
 

more news
 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.