zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Ефективна диета с малко холестерол



Ефективна диета с малко холестерол

Защо понякога е особено важно да консумираме храни с по-малко холестерол, особено LDL.

28 ноември 2012, здраве.bg

... олио и фъстъченото масло са отлични за готвене.

Риба

Рибата се счита за една от най-добрите храни за хората, които имат проблеми с високото ниво на холестерола. Рибата съдържа големи количества омега-3 ненаситени мастни киселини, които помагат да ограничаването на лошия холестерол. Важно е обаче да готвим рибата по правилния начин – т.е. да избягваме да я пържим. Печенето на рибата понижава количеството наситени мазнини в нея, за разлика от пърженето.

Рибите с най-ниско количество холестерол са сьомгата, рибата тон и херингата. Важно е да отбележим обаче, че морските дарове като раците и едрите скариди са с високо ниво лош холестерол и трябва да се избягват при този тип диета.

Пълнозърнести храни и ядки

Пълнозърнестите храни се считат за особено полезни за хората с висок холестерол поради съдържанието на фибри. За диетата ни с ниска консумация на холестерол са подходящи всички храни, направени от цели зърна овес, ръж, ечемик и пшеница.

Ядките също са полезни с тази цел, защото са добри източници на омега-3 мастни киселини. Сред видовете с ниско съдържание на холестерол са фъстъците, бадемите и орехите.

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.