zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Видове мазнини в храните



Видове мазнини в храните

Полезните ненаситени мазнини се съдържат в голямо количество в рибата и някои видове ядки.

Най-полезни са ненаситените мазнини, а най-вредни – транс-мазнините.

здраве.bg

... кожата от пилешкото месо, мазните парчета телешко и свинско, пълномаслените мляко, масло, сирене, сметана и сладолед. Някои растителни продукти също са с високо съдържание на наситени мазнини като какаовото масло, кокоса и палмовото масло.

Транс-мазнини: най-вредния вариант

Транс-мазнините имат подобна структура като наситените мазнини и могат повишат нивата на холестерола и триглицеридите. Този вид мазнини се срещат най-често в пакетираните храни, затова е важно да четем внимателно етикетите и да избягваме продукти, за които пише, че съдържат „хидрирани или частично хидрирани масла”. Сред тези храни са маргаринът, тестените изделия, сладкишите и снаксовете, пържените храни и полуготовите продукти за приготвяне в микровълнова печка.

Избирайки най-често храни, които съдържат ненаситени мазнини, и избягвайки консумацията на транс мазнини, можем да подобрим хранителните си навици и да започнем да водим по-здравословен начин на живот.

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
хранене и диети    
 

more news
rss
 
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Какво предизвиква депресиите
В повечето случаи причината е комплексна. И все пак...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.