zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

С какво бананите са толкова полезни



С какво бананите са толкова полезни

Бананите съдържат много калий, различни витамини, минерали, както и фибри. (фото: sxc.hu)

Какво прави този екзотичен, но толкова популярен и у нас плод, така полезен за здравето...

здраве.bg

... Този минерал е важен за правилното функциониране на всички клетки, тъкани и органи. Той служи като електролит и е от особено значение за работата на сърцето, както и за съкращението на мускулите.
• Витамин В6: един банан съдържа около 0,8 мг. Витамин В6 е необходим за синтеза на невромедиаторите серотонин и норадреналин.
• Витамин С: съдържа около 10 мг. Витамин С подпомага растежа и възстановяването на всички клетки и тъкани в тялото и подпомага доброто функциониране на имунната система.
• Витамин А: 52 IU. Той е необходим за регулирането на имунния отговор, грижи се за доброто зрение и растежа на костите.
• Витамин Е: в един банан се съдържат около 0,8 мкг витамин E – важен антиоксидант, който неутрализира вредата от действието на свободните радикали.
• Манган: един банан доставя до 0,20 мг манган, чиято основна функция е да активира важни ензими в организма.
• Фолати: около 16 микрограма. Съединенията на фолиевата киселина помагат на тялото да произвежда и поддържа нови клетки и са особено важни по време на бременност – най-вече за профилактика на дефекти на невралната тръба.
• Калций: бананите съдържат и малко калций, който подпомага растежа на костите.
• Магнезий: подобно на калия, той е електролит и играе важна роля за предаването на нервните сигнали, обмяната на белтъчините и въглехидратите, мускулното съкращение и целостта на клетките.
• Цинк: минералът е нужен за правилното функциониране на имунитета, за деленето на клетките и техния растеж, за заздравяването на раните и разграждането на въглехидратите.
• Мед: Тя играе роля в обмяната на веществата, поддържа цвета на косата, подпомага усвояването на желязото и доставката на кислород до клетките, помага за производството на хормони.
• Желязо: то е важен минерал за транспортирането на кислорода до клетките.
• Селен: важен антиоксидант, което се доказва от ролята му да предпазва клетките от увреждане.

 
добави в:
 
Още по темите:
любопитно    хранене и диети    
 

more news
rss
 
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.