zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Каква е необходимата доза спорт за по-добро здраве



Каква е необходимата доза спорт за по-добро здраве

Колко и какъв спорт да изберем за да е от полза за здравето ни.

здраве.bg

Спортът не е просто раздвижване. Единствено ако го практикувате и използвате правилно, той ще донесе търсените резултати – добра физическа кондиция, свежест и добро настроение.

Според най-новите схващания на специалистите в областта на спортната медицина трябва да се спазват няколко основни принципа, за да има спортът положително въздействие върху здравето:

Спортувайте всяка седмица по няколко часа! Всеки здрав възрастен човек трябва да спортува най-малко 2 часа и половина на седмица, изпълнявайки физическа дейност с умерена интензивност като бързо ходене.

Ако сте любител на по-интензивните спортове като бягане или плуване, тогава времето прекарано в басейна или на площадката трябва да бъде най-малко час и 15 минути на седмица.

Физическата дейност може да бъде разпределена, така че времетраенето на отделните тренировки трябва да бъде повече от 10 минути.

Бъдете по-амбициозни! За да извлечете максимални ползи за здравето си, спортувайте дори повече. 5 часа умерено интензивни тренировки и 2 часа и половина високо интензивни са оптималното количество спорт за вашето здраве, твърдят специалисти.

Стегнете мускулите! Силовите тренировки с умерена или висока интензивност ще укрепят както вашата мускулатура, така и здравето ви. Те могат да бъдат две или повече на седмица и трябва да включват всички основни мускулни групи – гърди, гръб, рамене, горни и долни крайници.

Силовите упражнения могат да се извършват със свободни тежести, на специални машини или със собствено тяло (лицеви опори, набирания, клекове и др.).

Не използвайте възрастта като извинение! Няма преклонна възраст за спорта. По-възрастните хора също трябва да се опитват да поддържат спортна форма, ако това е възможно. Тези с повишен риск от фрактури и наранявания трябва да изпълняват упражнения, които подобряват тяхното равновесие.

Спортът носи здраве и забавление и на децата! Те трябва да спортуват ежедневно. Физическата дейност при тях следва...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    деца    превенция    
 

more news
rss
 
20 мита за начините на отслабване
Много от най-популярните диети всъщност се отхвърлят от науката.
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.