zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Измамните здравословни храни: 11 грешни избора



Измамните здравословни храни: 11 грешни избора

здраве.bg

Не се заблуждавайте! Тези 11 храни може да изглеждат здравословни, но вместо тях има далеч по-разумни решения. Дори от дълго време да не сте купували пълномаслена майонеза или газирани напитки с много захар, може да се подмамите от различните подвеждащи храни в магазина. От разстояние, някои от тях изглеждат сякаш са здравословен избор, но това може да е само заради начина, по който са опаковани, или заради етикета. Но само заради маркетинга на продукта, който му придава “аура на здравословност”, това не значи, че е полезен. Предлагаме ви списък с 11 такива “здравословни” храни и наистина разумните им алтернативи.


1. Печен картофен чипс

Да, той е с ниско съдържание на мазнини. За сметка на това има много калории, слабо хранителен е и съдържа малко фибри, които биха ви заситили по-бързо.

• По-разумният заместител - пуканки
Те са също толкова солени и хрупкави като чипса, но поне предлагат фибри и около 65% по-малко калории. Потърсете обезмаслени пуканки за микровълнова или такива, които се приготвят със здравословна мазнина - като зехтин например.

• Здравословен бонус - полезни за сърцето пълнозърнести храни
Според данни от скорошно изследване в САЩ, публикувано в Journal of the American Dietetic Association, хората, които похапват пуканки, поемат два и половина пъти повече пълнозърнеста храна.

• Опитайте - здравословни пуканки, направени със зехтин!
Една порция (4 чаши) има 120 калории, 0 г наситени мазнини и 4 г фибри.

2. Желирани плодови бонбони

Въпреки че те може и да съдържат някакво количество сок, обикновено не са нищо друго освен бонбони, налети с витамини. Съдържат и високо фруктозен сироп, който се свързва с напълняването и с нездравословните за сърцето частично хидрогенни масла.

• По-разумният заместител - пресни или сушени плодове
И двата варианта са богати на фибри, които липсват в желираните бонбони.

• Здравословен бонус - антиоксиданти
Истинските плодове са пълни с хранителни съставки, които подпомагат...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    изследвания    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.