zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да не пълнеем на средна възраст



Как да не пълнеем на средна възраст

Средната възраст изисква друго отношение към живота и промяна в диетата и храните.

здраве.bg

На 20-30 години се стараем да се храним правилно, за да изглеждаме добре. Но на 40, когато се обаждат все повече болежки, грижата за сваляне на наднормените килограми сякаш изведнъж се превръща в необходимост. Най-новите изследвания показват например, че средната възраст на хората, разболяващи се от диабет, се е понижила - от 52 на 46 години, а за да предотвратим този проблем, е достатъчно да отслабнем само с 2-5 килограма. Това не е изглежда толкова непосилна задача.

Как да го постигнем

1. Съставете списък на продуктите, които съдържат прости въглехидрати (захар, сладки и т.н.) и зачеркнете тези, от които сте готови да се откажете. Все пак – направете малко усилие.

2. Преминете към храни с по-малко мазнини. Ако сте свикнали да си слагате в салата много олио или да й добавяте майонеза, няма да постигнете добри резултати. Обезмаслената извара и млечните продукти с ниска масленост, както и рибата, ще ви помогнат да намалите количеството калории с 20-25%.

3. Хранете се често – 5-6 пъти дневно, на малки порции - по 250-350 калории. Разделното хранене няма да наруши комфорта, на който сте свикнали, няма да усещате глад, а в същото време ще започнете да отслабвате.

В рисковата зона са:
- строгите диети, които след 40 години престават да „работят” и дори нанасят вреда на здравето;
- недостигът на желязо, което е особено необходимо за нормалното функциониране на организма;
- сухите храни (крекери, вафли и т.н.), които не засищат особено, но водят до натрупване на наднормени килограми.

Заменете сандвичите с парче чисто месо или риба, зеленчуци, пълнозърнест хляб, обезмаслена извара с плодове. А в близост до компютъра поставете чиния с нарязани зеленчуци.

След 40-те години повечето хора започват да пълнеят поради заседналия начин на живот, който водят. В резултат на това мускулите губят своята еластичност и дори да поискаме да спортуваме, едва ли ще се справим с упражненията, които преди 5 години не са били никакъв проблем.

Въпреки това...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
20 мита за начините на отслабване
Много от най-популярните диети всъщност се отхвърлят от науката.
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.