zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да увеличим фибрите в менюто си



Как да увеличим фибрите в менюто си

5 начина да избираме храни с повече фибри.

dieti.info
четете още в dieti.info


Една от отрицателните характерни черти на европейската диета е недостига на фибри в храните. Според много диетолози именно тя е сред основните причини за широкото разпространение на някои заболявания сред жителите на Европа (без Средиземноморието) и Северна Америка.

А фибрите са важен хранителен компонент – те спомагат за контрола на теглото, понижаването на холестерола, стабилизирането на кръвната захар, съхраняват здравето на сърцето и дебелото черво.

Ако смятате, че храната, която обичайно употребявате, не ви набавя препоръчителните за деня 25-30 г фибри, предлагаме ви няколко мерки, които е добре да вземете:

- Започнете деня със закуска, която включва например овесени ядки. Една купичка ще ви осигури около 9 г фибри.

- Заедно с обяда изяжте поне 2-3 зеленчука или плода. Салатата е най-лесния начин да не лишите в средата на деня организма си от нужните му фибри.

- Яжте (ако това е възможно) плодовете без да ги белите. Най-много фибри в повечето случаи се съдържат именно в обелките – например на ябълките, крушите, прасковите. Същото важи и за някои зеленчуци – например за доматите.

- Вместо снакс или чипс след обяд похапвайте ядки. Те не само са богати на ненаситени мазнини, но и на фибри - 100 г бадеми съдържат около 3 г.(а)

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.