zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Детето и витамините



Детето и витамините

здраве.bg

Времената, когато на децата не са достигали сериозни количества от някои витамини, са отминали. А витамините наистина са необходими на подрастващия организъм, както и основните хранителни вещества: белтъчини, въглехидрати и мазнини.

Особена потребност от витамини децата имат по време на болест и в периода на оздравяване, а също така при промяната на някакви условия: детето постъпва в детска градина, разделя се с любимата баба или майката тръгва на работа.

Витамините са особено необходими през пролетта, когато организмът страда от техния недостиг.

Повечето от тях се съдържат в плодовете, зеленчуците, млечните и месните продукти.

Като особено необходим на детето може да се посочи витамин С. Той взима участие в много химични реакции, които обезпечават обменните процеси в организма, способства за нормализирането на състоянието на стените на съдовете и усвояването на желязото от организма.

Той помага на тялото да се противопостави на стресовите ситуации и повишава имунитета.

Най-богато съдържание на витамин С имат шипката, касисът, цитрусовите плодове, кивито, ягодите, сладките чушки, картофите, броколито, зелето, доматите и лука.

Всеизвестен е фактът, че най-много витамин С се съдържа в кората на плодовете, но не забравяйте, че вносните плодове са обработени с вещества с цел предпазване на продукта от бързото му разваляне.

В цитрусовите плодове витамин С се запазва най-добре и затова те са за предпочитане, особено през пролетта.

Все пак внимавайте - така любимите на децата портокали и мандарини могат да предизвикат алергия. Лимоните и грейпфрутът са по-малко алергенни, но пък техният кисел вкус не допада на децата.

Витамин А (ретинол) отговаря за състоянието на кожата, лигавиците, зрението. Той способства за съпротивителните сили на организма към различните инфекции и повишава имунитета.

Витамин А е мастноразтворим витамин и затова при употребата на достатъчно количество млечни продукти не възниква недостиг от него.

Предшественик...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
деца    хранене и диети    
 

more news
rss
 
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.