zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Храненето на бъдещата майка



Храненето на бъдещата майка

Препоръки на диетолозите към бременните жени.

здраве.bg

Не всички АГ специалисти са добре осведомени по въпросите, свързани с диетологията. За съжаление те често съветват бъдещите майки да ядат повече, назначават им разтоварващи дни. В резултат на това бременните често не само повишават излишно своето тегло, но и правят грешки, които влияят на нормалното протичане на бременността, съответно на растежа и развитието на детето.

Нашите прабаби са се хранили далеч по-оскъдно и еднообразно, а все пак са раждали здрави деца. Разбира се, те са се радвали на екологично чисти и естествени като съдържание на хранителни вещества продукти. А според законите на природата детето взима всичко необходимо за неговото развитие от организма на майката. И ако тя не се храни пълноценно, ще страда от повишена умора, задух, нарушения в апетита, токсикоза и други неприятни прояви, които без съмнение нарушават протичането на бременността.

Затова, ако искате да запазите своето здраве и здравето на своето дете:

• В никакъв случай не яжте “за двама”. Главното във вашето меню е качеството, а не количеството. Разнообразните и добре усвояващи се продукти осигуряват нормалното снабдяване и на развиващия се плод с необходимите хранителни вещества.

• Не се вслушвайте в съветите на непрофесионалисти, които ви предлагат някакви радикални рецепти например да се яде месо и плодове в неограничено количество или да се храните със салата от коприва. Всеки организъм си има своите индивидуални особености и това което е помогнало на вашата приятелка, може да навреди на вас.

• Не променяйте с настъпването на бременността своите хранителни пристрастия. Това разбира са не се отнася за алкохола, вегетарианството и всички нарушения на здравословното хранене. Ако сте се хранили пълноценно и преди, не трябва да променяте нищо поне през първата половина от бременността.

• Менюто на бъдещата майка трябва да включва всички основни видове продукти: млечни и месни, риба, птиче месо, яйца, хляб, макарони, плодове зеленчуци, сокове, дори сладкарски изделия. Важно...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    9 месеца    хранене и диети    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
8 начина мозъкът да работи по-добре
От изборът на подходящо време за натоварване до... Моцарт и Леонардо
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.