zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

6 полезни правила за бременните



6 полезни правила за бременните

Логичното увеличаване на теглото при бременните предполага спазването на някои правила.

здраве.bg

Свързаното с бременността увеличаването на килограмите изисква спазването поне на няколко елементарни правила за предпазване.
Всекидневното ходене по магазините и домакинската работа почти винаги остават задължение на бъдещите майки, но в никакъв случай те не трябва да се преуморяват, тъй като по време на бременността сърцето и белите дробове изпитват “двойно натоварване”, което може да доведе до задух и други по-сериозни неприятни последици.

Разбира се грижите да семейството не заплашват здравето на майката и детето, но с увеличаването на теглото жената требва да се научи да се движи с минимална загуба на сили и енергия.

Ако бременността ви протича без усложнения и сте изпълнени със сили и енергия, научете се да се движите правилно. Но ако съществува и най-малката заплаха за аборт или преждевременно раждане, вие се нуждаете от пълен покой и преди всичко леглови режим. В такъв случай забравете за всичките си останали ангажименти и мислете само за детето.

1. Как да се навеждате правилно

След 6-ия месец детето натежава с теглото си върху гръбнака и предизвиква неприятни болки в гърба. Избягвайте всички движения, които ви принуждават да се навеждате – в такъв случай натоварването върху гръбнака нараства два пъти. Ако трябва да вдигнете нещо от пода, като се наведете напред, леко свийте крака и преразпределете върху тях теглото на тялото си. Използвайте това положение и ако трябва да измиете ваната или да оправите ниско легло.

2. Как да ставате правилно

Бъдещата майка спи най-удобно на една страна. Но за равномерното разпределяне на теглото е желателно да поставите между коленете си малка възглавница. Страдащите от болки в областта на бъбреците, могат да поставят възглавница под страната, върху която спят, за да не изкривяват гърба си.

От леглото ставайте с бавни и постепенни движения, които не напрягат мускулите на коремната кухина. Ако лежите по гръб, преди да станете се обърнете на една страна, като издадете раменете малко напред и...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    9 месеца    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.