zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Пролетта e време на напрежение за нервната система



Пролетта e време на напрежение за нервната система

Организмът има нужда от повече сън през пролетните месеци.

Няколко начина да се противопоставим на пролетната умора.

здраве.bg

Есента често предизвиква у нас мрачно настроение и недостиг на сили, а пролетта - резки промени в настроението - раздразнителността се сменя с апатия по няколко пъти дневно. Обичайните умствени и физически натоварвания ни се струват непосилни.

Най-добрият начин да се избегне това състояние е да планираме малко отпуска през пролетта. Въпреки че не е прието да се почива точно сега, именно през април човек особено се нуждае от промяна в обстановката.

През ранна пролет организмът ни се нуждае от по-продължителен сън. На тези, които през лятото им стигат 8 часа, сега се нуждаят от 10. Именно безсънието е една от причините за сезонното влошаване на паметта и намаляване на работоспособността. Ако не искате да се превърнете в разсеян човек със зачервени от недоспиване очи:

Здравословното хранене е необходимо за успешната борба със стреса. Включвайте в храната си повече сурови плодове и зеленчуци, орехи, мед. Днес са много популярни билковите чайове от растения-адаптогени – женшен, зелен чай, ехинацея. Те са особено ефективни при нервно изтощение, предизвикано от напрегната умствена дейност.

Силният имунитет също помага срещу стреса. Пролетта е “пик” и на възпалителните и алергични заболявания. През този сезон ние сме особено чувствителни към капризите на природата, толкова непостоянна през март и април – студ, вятър, влага, резки промени в температурите. Опитвайте се да избягвате прекомерното натоварване, търсете разумния баланс между спокойствието и напрежението.

Ако пролетните болести са ви чест спътник, най-добре се обърнете към лекар-имунолог. Почти сигурно е време да започнете приемането и на витамини и минерали. През пролетта организмът се нуждае най-много от витамини А, С, D и фолиева киселина.(а)

вижте още:
- На какво се дължи пролетната отпадналост
- Какви поливитамини да изберем?

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    любопитно    превенция    aлтернативи    
 

more news
 
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.