zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

За кого е подходяща безсолната диета



Няколко правила за правилната употреба на солта.

dieti.info
четете още в dieti.info


Пълното отказване от употребата на сол е необходимо само за хората с хронични заболявания на бъбреците и сърдечно-съдовата система. Това е изключително строга диета, при която:
• всички ястия се приготвят и употребяват без сол,
• храненето става на малки порции не по-малко от 5 пъти дневно,
• храната се приготвя само на пара,
• напълно се изключва пържената храна,
• мазнината се добавя във вече готовите ястия.
Диетолозите препоръчват да се употребява ръжен и пшеничен хляб, сухари, зеленчукови супи, телешко, птиче месо и риба, ястия от сурови или варени зеленчуци, сладки плодове, яйца (не повече от 1 яйце дневно), компоти, кисели, желе, мляко, извара, чай. Особено полезни са продуктите, богати на калиеви соли: стафиди, смокини, картофи, сушени кайсии, зелев сок. Изключват се мазните, пържените храни и храните с лютиви подправки, пушените и маринованите продукти, рибните и месните бульони, овнешкото, свинското и гъшето месо, сладкарските изделия.

И все пак, как правилно да посоляваме храната?
Често ние я пресоляваме или не употребяваме правилно солта.
• Месният бульон например трябва да се посоли 20 минути преди окончателното му сваряване, а
• в рибената супа солта се добавя веднага след премахване на пяната.
• Зеленчуците се солят 5-7 минути преди да са готови, а
• фасулът и грахът - 5 минути преди да се свалят от котлона.
• Пържените картофи трябва да се посоляват след тяхното изпържване.
• Солта трябва да се поставя веднага в още суровата месна кайма, докато
• месото става по-сочно и меко, ако се посоли в полуготов вид, т.е. след като е изпечено от едната страна и преди да се обърне на другата.

Не изливайте водата, в която сте варили зеленчуци за салата (моркови, картофи, цвекло) - тя е богата на минерални соли, нуждае се от малко сол и е подходяща за различни видове супа.
Основното правило, което не трябва да забравяме е, че не трябва да пресоляваме храната по време на нейното приготвяне. Винаги можем да добавим сол в чинията си....

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
хранене и диети    
 

more news
rss
 
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.