zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Храним ли се достатъчно и наистина балансирано



Храним ли се достатъчно и наистина балансирано

Добре балансираната диета трябва да включва достатъчно калории и то от всички основни групи храни.

Има поне десет признака, по които да определим дали диетата ни е полезна за здравето.

здраве.bg

... дължи на алкохол, твърде много сол (натрий) или нездравословни мазнини във всекидневната ни диета. Когато кръвното ни е твърде високо (или твърде ниско), се появяват периоди на замаяност. Обикновено високото кръвно не се проявява с конкретни симптоми (или поне такива, които може да бъдат усетени). Затова е най-добре да не пропускаме задължителния профилактичен преглед при своя лекар веднъж годишно, както и да следим показателите на кръвното си у дома.

6. Как работи мозъкът ни

Имаме периоди през деня, когато се чувстваме много уморени и мисълта ни се замъглява? Това може да е следствие от недостатъчния прием на калории. Пропускането на основни хранения е основна причина за подобно състояние, затова е важно да се опитаме да ядем поне три пъти на ден по-обилно и още няколко пъти да похапваме малки здравословни закуски.

Мозъкът изисква много храна, защото харчи много енергия/калории, за да поддържа нормалните си функции. Храните, които ще подпомогнат работата на мозъка, включват орехи, сьомга, рибено масло, боровинки, авокадо.

7. Спим ли достатъчно

Диетите, в които се съдържат много преработени храни и изкуствени съставки като захар, сол, бяло брашно, кофеин, могат да саботират опитите ни за спокоен сън. Тялото прекарва твърде много време в храносмилане и усвояване на тези храни, а това води до нарушаване на ритъма на съня. По-добре да опитаме да изядем един банан или няколко блокчета неподсладен натурален шоколад, или няколко крекера със сирене за вечеря – тези храни съдържат вещества, които от една страна осигуряват доста енергия, а от друга подпомагат спокойния сън.

8. Движението на червата

Движението на червата е необходимо условие за прочистването на тялото от токсините и неизползваните калории. За да функционират добре червата ни, трябва да приемаме достатъчно фибри, както и да пием повече вода – около 8 чаши (литър и половина) на ден, както и да ядем повече плодове, зеленчуци, ядки и зърнени храни.

Токсините в тялото могат...

 
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.