zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Подбирате внимателно здравословни храни? Проверете пак!



Подбирате внимателно здравословни храни? Проверете пак!

Морето от изобилие в магазините лесно ни изкушава дори когато търсим на пръв поглед здравословна храна.

Защо да се пазим от мононатриевия глутамат, аспартама и някои други често срещани съставки в доста от най-популярните храни .

18 юли 2012, здраве.bg

... значително повече тегло и имали по-високо ниво на триглицеридите в сравнение с контролната група опитни животни, които приемали захароза. Разликата се забелязвала най-вече в коремната област и резултатите били налице, независимо че групата, приемаща високофруктозен царевичен сироп всъщност поглъщала по-малко калории от контролната група.

Друг риск, свързан с употребата на високофруктозния царевичен сироп, е развитието на диабет тип 2. Нивата на глюкозата в кръвта се увеличават значително, когато консумираме фруктоза, докато при консумация на глюкоза се понижават. Изследване, публикувано в The Journal of Clinical Investigation през 2009 г. открило, че изследваните лица, които консумирали фруктоза, имали по-ниски чувствителност към инсулина и глюкозна толерантност, което са два от основните предвестника на диабет тип 2. При участниците, които приемали глюкоза, тези нива останали незасегнати.

За да избегнем диабет и други здравни проблеми, свързани с високофруктозния царевичен сироп, е препоръчително да четем внимателно етикетите на храните, които купуваме. Царевичният сироп е прикрито зло – той се спотайва в привидно невинни храни като кетчуп и сос за салата, както и във всевъзможни бисквити и плодови десертчета.

Опасен е и мононатриевият глутамат, който се добавя към чипсовете, замразените ястия и месото за подобряване на вкуса. Според Вашингтонския университет Джон Олни мононатриевият глутамат може да доведе до необратума мозъчна увреда при новородените и възрастните хора, тъй като има способността да стимулира прекалено мозъчните клетки като по този начин ги убива.

Мононатриевият глутамат може да доведе и до напълняване и затлъстяване. Според авторите на германско изследване, публикувано в издание на Men’s Health от 2006 г., лабораторните животни, които консумирали по-високи количества мононатриев глутамат, приемали два пъти повече калории на ден. Причината вероятно е в евреждащото влияние на веществото върху мозъчните сензори, регулиращи...

 
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.